قطر این سیاره 49244 کیلومتر است

در زمین این خورشید است که باعث به وجود آمدن طوفان میشود ولی نپتون هزار بار کمتر از زمین، از خورشید انرژی دریافت میکند. که بیش از 99.8 درصد جرم منظومه شمسی رو شامل میشه و سرچشمه انرژی بسیار زیادی از جمله نور و گرماست. در سطح آن، طوفانها و گردابهای بادها دائماً رخ میدهند و خود سیاره، با وجود اندازهاش، بسیار سریع مانند یک قله به دور محور خود میچرخد.

در دو آیه از قرآن از وجود آب (ماء) در مباحث مربوط به آفرینش عالم سخن گفته آمده است: وَ هُوَ الَّذی خَلَقَ السَّماواتِ وَ الْأَرْضَ فی سِتَّةِ أَیَّامٍ وَ کانَ عَرْشُهُ عَلَى الْماء (هود/7)؛ و او کسى است که آسمانها و زمین را در شش دوره آفرید؛ درحالیکه عرش او بر آب بود. آسمان است و نور کافی جهت سایه انداختن بر روی زمین را داراست. گرانشی منظومه شمسی را داراست. سن، توزیع و ترکیب ستارگان در یک کهکشان تاریخ، پویایی و تکامل آن کهکشان را نشان میدهد. پگسی B هر روز در حال سرخ شدن است زیرا ستاره ای در نزدیکی خود دارد که گرمایی نزدیک به خورشید را تولید می کند این ستاره باعث شده است تا دمای این سیاره 1000 درجه سانتی گراد باشد.

فضانوردان توانسته اند سه بوی متمایز که از اتمسفر سیاره مشتری متصاعد می شود را مشخص کنند؛ به دلیل تمرکز آمونیاک بوی «مایعات و مواد شوینده» می دهد. به دلیل وجود سولفید هیدروژن بوی «تخم مرغ فاسد» و به خاطر داشتن مقادیر زیادی “هیدروژن سیانید” بویی شبیه به «بادام تلخ» دارد. از دیدگاههای امروزی به زمین، میتوان به دیدگاه فرضیه ی گایا اشاره کرد. وی می گوید:” زهره و زمین، دو سیاره خواهر هستند.

حتی تلسکوپهای مستقر در سفینههای فضایی نمیتوانند از سطح پنهان در زیر هزاران کیلومتر گاز تیره جو آن تصویر بدست آورند.حجم این سیاره 1300 برابر زمین، و جرم آن دو و نیم برابر جرم تمامی سیارات منظومه شمسی است. شاید یکی از بزرگترین نقاط قوت Borderlands 3 روایت آن در سیارات و محیطهای مختلف باشد که برای این تنوع باید دست سناریوی آن را به گرمی بفشاریم زیرا به شخصه تحمل سیاره پاندورا حتی برای یک ساعت بیشتر برایم غیرقابل تحمل بود. به این ترتیب بهتون مسئولیت های بیشتری داده میشه که باید بهشون عمل کنین.

بر بلندترین قله، عمیق ترین دره را نیز در خود جای داده است. زندگی روی مریخ می تواند یکی از ترسناک ترین زندگی ها باشد. ترین سیاره منظومه شمسی است. جالب است که با وجود این مدت هایی که سیاره مقابل خورشید است، باید دماهای مختلفی داشته باشد، ولی ویجر ۲ مشخص کرده که دما در همه ی نقاط سیاره ۲۲۴- درجه سانتی گراد است و به دلیل فاصله دوری که از خورشید دارد اختلاف دمای دو فصل زمستان و تابستان در قطب های آن دو درجه سانتی گراد است. باران های این کره وارد هوای گرم شده و ناگهان به جریان سرد میرسد البته با توجه به هیدروژنی بودن سیاره تبدیل به موادی مانند آهن شده و روی سطح کره فرود می ایند.

در ونوس فشار هوا 100 برابر بیشتر از زمین است و قدم زدن روی آن به مانند این است که در عمق 2000 متری کف دریا بخواهید قدم بزنید. برابر 12 ساعت زمینی و سرعت گردش آن به دور خورشید 12 سال زمین است. اکنون برای شما یک خبر خوب و یک بد داریم؛ خبر بد این است که دانشمندها پیشبینی کردهاند میلیونها سیاره همانند OTS 44 در فضا معلق هستند و تا کنون کشف نشدهاند و خبر خوب هم این است که فاصله OTS 44 با کره زمین 554.5 میلیون سال نوری تخمین زده میشود.

بخار آب نیز در جو زمین وجود دارد. سیاره مشتری با بیشترین سرعت گردش میکند، در حالیکه سیاره ناهید نه تنها با آهستهترین سرعت میچرخد بلکه رو به عقب گردش میکند. است زیرا هر شبانه روز در عطارد 58 روز زمینی به طول می انجامد. آنها در یک ساختار شمسی بوجود آمده اند. در ژوئن ۲۰۰۸، دادههای به دست آمده به دست کاوشگر فینیکس ثابت کرد که خاک مریخ دارای اندکی ویژگی بازی (قلیایی) و همچنین دربرگیرندهٔ موادی مانند منیزیم، سدیم، پتاسیم و کلر، که وجود همه آنها برای زیست و رویش موجودات زنده ضروری است، میباشد. در این رصد خانه منظومه شمسی بطور کامل مورد مطالعه دانشمندان و کاوشگران است و بخش مهمی از این مطالعات به شناخت سیاره عجیب و غریب ونوس، یا همان زهره، می گذرد.

بسیاری از تمدنهای باستانی موفق به رصد این ستارگان متحرک شده بودند؛ اما تا قبل از اختراع تلسکوپ در دههی ۱۶۰۰ نمیتوانستند به جزئیات بیشتری دسترسی داشته باشند. بیرونیترین لایهی گازی، یعنی اتمسفر این سیاره، بهطور عمده از هیدروژن و هلیوم ساخته شده، سهم ناچیزی به متان و اتان تعلق دارد. در خط میخی (خط میخی نوعی نوشته است که در بین النهرین، فارس و اوگاریت استفاده میشده) نامی که در این لوحها برای عطارد استفاده شده، “سیاره پرنده” است. تفاوت اساسی بین ستاره و سیاره ها در این است که ستاره یک جسم داغ و نورانی است که نور خود را خود تولید می کند.

تغییر می کند. دلیل این امر ممکن است تغییر در فروپاشی مداری زمین ، محور دور زدن ، فرکانس وایورژن آتشفشانی باشد. زمین ما هم در آن سکونت دارد. رصد خانه پاریس، تبدیل به یکی از مهمترین مکانها در جهان برای مطالعه سیاره های منظومه شمس شده است. با توجه به فاصلۀ زیاد زحل از خورشید، سرعت حرکت انتقالی آن یک سوم زمین است و تقریباً ۵/۲۹سال طول می کشد تا یک دور گرد خورشید بگردد. برای نخستین بار سیاره ای بسیار بزرگتر از زمین با محیطی تابشی یافت شده است که در اتمسفرش نشانه هایی از بخار آب شناسایی شده، این سیاره که K2-18b نام گرفته در فرای سامانه خورشید ما گرد ستاره ای دیگر و در یک منطقه قابل سکونت در حال گردش است.

نام این سیاره را ونوس یعنی الهه عشق و زیبایی نهاده اند. نیروهای کششی می توانند قمرهایی که در این محدوده قرار دارند را بسته به نوع مواد تشکیل دهنده شان متلاشی کنند. به عنوان مثال اگر حشرات کمتری وجود داشته باشند، گردهافشانی کمتری برای رشد گیاهان انجام میشود. کرت 7b به طور رسمی در لیست کرات به حساب نمی آید ولی به عنوان یکی از ترسناکترین ستاره های منظومه شناخته میشود. بررسی اخیر آنها تحت عنوان «از دست رفتن آب در دنیاهای آبی از طریق اتلاف اتمسفری، بهتازگی در ژورنال Astrophysical Journal منتشر شده است.

Avatar: Frontiers of Pandora در سال 2022 برای PS5 ، Xbox Series X ، Xbox Series S ، PC ، Stadia و Amazon Luna منتشر خواهد شد. این نمونهها بهترین بازیهای ترسناک عرضه شده در سال ۲۰۲۱ هستند. در سال ۲۰۰۵ دانشمندان آژانس فضایی اروپا، با پرتاب کاوشگر ونوس اکسپرس تلاش کردند نگاهی دقیق تر به سیاره عجیب و غریب زهره داشته باشند. بوی این سیاره بستگی به این دارد که شما در کجای آن قرار گرفته باشید. و در فرهنگ دهخدا تفصیل بیشتر از آن آمده و گوید: «سیاره کیوان که نام دیگرش زحل است مرکب از دو کلمه کی به معنی بزرگ و ون یا وان به معنی مانند است و به خاطر همین آن را از همهی کواکب بزرگتر و آشکارتر و دورتر میدانستند.